Hogyan készült Csend című festményem / How my painting Silence was made

Akrillal festem a képeimet, de a klasszikus olajfestési technikákat alkalmazom. Az arc fő vonalainak felrajzolása után egy aláfestést készítek, un. „dead coloring”, „grisaille” technikával: először valamilyen földpigmenttel, pl. nyers umbra vagy sienna festékkel több réteget festek egymás fölé, így alakítom ki a kép árnyalatait, a sötét-világos egyensúlyt. Majd fehér és szürkeárnyalatokkal tovább finomítom az arcot. Elvileg ezt az egész képen megtehetném, ahogyan a reneszánszban ezt a klasszikus technikát alkalmazták, azonban a kép többi részén nálam a színek eltakarják, illetve részben felfedve hagyják a barnás aláfestést.

Ezt az un.„grisaille” technikát használta pl. Giotto di Bondone firenzei festő, szobrász és építész, a korai reneszánsz, a trecento művészetének első jelentős alakja, valamint Jan Vermeer van Delft, aki Rembrandt mellett a holland aranykor másik legnagyobb festője volt, Anthony van Dyck, vagy Jean Auguste Dominique Ingres stb.

Amikor az aláfestéssel meg vagyok elégedve, akkor következik az arc színeinek festése, un. „glazing” technikával, amit szintén a klasszikus olajfestés létezése óta használnak. A monochromatikus, szürkeárnyalatos arcra puha ecsettel vékony, szinte üvegszerű, áttetsző színrétegeket viszek fel, melyek a valóságban nem, csak optikailag keverednek egymásssal, ami különleges, üvegszerű, belső sugárzást ad az arcnak, amit a színek direkt keverésével nem lehet elérni.

Csend című képemből készítettem keretezett nyomatot.

I solely use acrylic paint when I am painting, but I make use of the traditional oil painting techniques. After drawing the main characteristic lines of the face I create a base layer, using a so called “dead coloring” or “grisaille” technique: first I use some kind of earth pigment like raw umber or siena, and paint several layers on top of each other. This is how I am creating the balance between the light and dark areas. After this I further soften the face with white and grey tones. In principle I could do this on the whole painting like they did it in the renaissance, when this was a common painting technique, but in my case the colors mostly overlay this brownish layer anyway.

The grisaille technique was used for example by Giotto di Bondone, the famous florentine painter, sculptor and architect, the first major figure of the early renaissance, the trecento period, or Jan Vermeer van Delft, the second most famous painter of the dutch golden age after Rembrandt, Antony van Dyck, or Jean Auguste Dominique Ingres etc.

When I am happy with the underlying layers, than comes the coloring of the face with a technique called ”glazing”, as well used in classic oil painting since the beginnings. I use a very light and soft brush to apply thin, almost glass like layers of colors on top of the monochromic, greyscale face. These layers of paint do not mix with each other physically but optically, which gives the face a very unique, glass-like inner shine, that can not be gained by mixing the colors physically.

Here you can find a framed print of my painting Silence.

Nézd meg ezeket a bejegyzéseket is!

XIV. Mértékletesség

5. MESTER

4. CSÁSZÁR